Midzomer Mondriaan Festival

Op 21 en 22 juni geniet je in Winterswijk van muziek, theater, kunst, cultuur en nog veel meer! Het Midzomer Mondriaan Festival is een gratis toegankelijk cultureel festival boordevol muzikaal spektakel, activiteiten, tentoonstellingen, verrassende optredens, pop-up events, culturele ontmoetingen en nog veel meer! En dat allemaal op onverwachte locaties in het Winterswijkse centrum.

Het zomerse festival brengt jong en oud op een laagdrempelige manier in contact met verschillende vormen van kunst en cultuur. Met verrassende activiteiten op allerlei locaties in het centrum. Toegang tot het Midzomer Mondriaan Festival is bovendien helemaal gratis!

Programma | vrijdagavond 21 juni

Op vrijdagavond 21 juni organiseert de stichting Ondernemen met Cultuur in samenwerking met de Samenwerkende Muziekverenigingen Winterswijk een uniek Slagwerkspektakel. Maar liefst 50 slagwerkers zullen een spectaculair optreden verzorgen aan de noordzijde van de Markt in Winterswijk. De avond start om 18:45 uur met een optreden van een groot slagwerkensemble, bestaande uit alle deelnemende slagwerkers. Na afloop van deze 30 minuten durende non-stop show, zullen de slagwerkgroepen van Excelsior Winterswijk, Sint Jan Meddo en Eendracht Winterswijk om beurten afwisselende optredens verzorgen.

Naast standaard slagwerk en melodisch slagwerk zullen ook bijzondere samenwerkingen worden opgezocht met o.a. een rapper en een zangeres. Het publiek kan plaatsnemen op één van de gezellige terrassen en genieten van de muziek van deze zeer veelzijdige slagwerkensembles. Alle optredens vinden plaats tussen 18:45 en 20:45 uur. De toegang is helemaal is gratis, maar let op: het aantal zitplaatsen is beperkt.

Programma | zaterdag 22 juni

Zaterdag 22 juni belooft een dag vol kunst en cultuur te worden met muziek, straattheater en diverse artiesten verspreid door het Winterswijkse centrum. Niet alleen op traditionele podia, maar ook op ongewone plekken. Kunst, cultuur en muziek tussen de kledingrekken, schoenendozen, de potten en pannen of de krentenbollen?

Je komt artiesten tegen op allerlei onverwachte locaties. Door verrassende culturele ontmoetingen is cultuur op een laagdrempelige manier toegankelijk voor iedereen. Onder andere op het Willinkplein, de Satinksplas, in de Meddosestraat en bij het doopsgezinde kerkje kun je de hele middag genieten van optredens van diverse artiesten.

Ook wordt er op deze dag extra aandacht besteed aan Wereldvluchtelingendag. Een actueel thema dat onderwerp is van dagelijkse gesprekken. De organisatie heeft gezorgd voor een (v)luchtige knipoog naar dit thema en een aantal bijpassende acts uitgenodigd die je op verschillende plekken in het centrum zult tegenkomen.

Sneak Peek

Programma | zaterdagavond 22 juni

Op zaterdagavond 22 juni strijden de jonge, aanstormende muzikale talenten uit Winterswijk weer om de felbegeerde Winterswijkse Popprijs. Inmiddels wordt deze prijs al voor de derde keer uitgereikt door de driekoppige jury. De eerste act zal rond 21.00 uur op het podium verschijnen en rond 00.00 uur zal de winnaar bekend worden gemaakt.

* Meer informatie over het Midzomer Mondriaan Festival wordt op deze pagina gepubliceerd zodra de organisator, stichting Ondernemen Met Cultuur, meer details bekend gemaakt heeft.